oskmar

Direktlänk till inlägg 27 december 2017

Onsdag 27 december 2017 Första inlägget

Av Elsa Mårtenzon - 27 december 2017 15:53

Min nya blogg som jag håller på att träna på, ÅTERKOMMER

 I dag har snön vräkt ner, ca 2 dm, lätt snö som tur var. På gårdsmuseumet är verandataket så överhopat med snö att det ser riksfyllt ut. Det verkar som att den här vintern blir en riktig snövinter, det är många år sedan vi haft så mycket snö redan i december.

Gunnel har varit här sedan halv elva i morse för att hjälpa mig att göra den här bloggen och det har varit 1000-tals klickningar hit och dit. Dessutom har min kamera pajat så jag måste använda gamla bilder tills jag skaffat nytt.

Jag kommer att ersätta Bellviks hemsida på det här viset därför att den stängs ner den 31 december.

Skriv gärna en rad eller två i gästboken.

Vi ses, hoppas jag, om det fungerar!

  

 
 
Ingen bild

Gunnel

27 december 2017 22:16

Ja, där satt den!

Elsa Mårtenzon

27 december 2017 23:04

Nää, det gör den inte...

 
Ingen bild

Gunnel

27 december 2017 23:22

Jo, det är bara att träna på. Till slut sitter det och är hur enkelt som helst. Lycka till!

 
Ingen bild

Bo Nilsson

28 december 2017 11:00

Hej Elsa! Jag tycker om Din nya blogg. Mest beroende på att både bilder och text har blivit betydligt större. Det var ett konstigt namn Du har på bloggplatsen. Men man kan ju inte få allt. Jag kommer säkert att återkomma med mina undringar.
Med vänlig hälsning/Bo

Elsa Mårtenzon

3 januari 2018 23:17

Namnet kommer från mitt flicknamns tre första bokstäver, Oskarsson och tre första på mitt nuvarande
namn, men å finns ju inte här, det blev oskmar av det hela och det får duga. Lätt att komma ihåg tycker jag.

 
Ingen bild

Lina

28 december 2017 19:15

Det blir en bra blogg!

Elsa Mårtenzon

3 januari 2018 23:14

Tack så mycket! Lite svammel hit och dit men det händer inte så mycket här - man tager det man haver, sa Kajsa Varg. Fast det har hon aldrig sagt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards