oskmar

Alla inlägg den 1 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 1 januari 2018 13:39

Snön vräker ner och det har den gjort sedan i natt. När jag var ute och skottade i morse såg det ut som att det skulle sluta, men när jag var klar började det om och riktigt ymnigt dessutom. Jag ser knappt holmarna på andra sidan sjön.

Har nyss haft det första skoterburna fikagänget för den här vintern här och de klagade över att de haft dålig sikt när de körde. Jag hoppas de hinner hem innan det blir mörkt.

Det är nu endast 0,8 grader kallt och jag hoppas verkligen inte att det blir plusgrader.

 

Ja, så har det nya året börjat och ingen av oss vet vad det bär i sitt sköte och det är ju tur om det skulle innebära tråkiga saker, man vill ju inte veta så´nt i förväg, inte jag i alla fall.

Det man kan önska sig av det nya året är väl att det blir en mindre orolig värld, att krigen upphör. Arma människor som måste leva i brinnade krig. Önska är ju tillåtet men det skulle vara bra om man vågade tro på det också. Vidare önskar jag mig att näthatet som florerar skulle upphöra, det är fruktansvärt att läsa de ondskefulla och lögnaktiga kommentarerna på Facebook, särskilt på de politiska inläggen.

Ha en fin fortsättning på nyårsdagen, vi ses!

Tyvärr får jag nog inte se månen ikväll, snön vräker ner fortfarande. Fy för all snö som faller!  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards