oskmar

Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 2 januari 2018 14:20

Tisdagen är lika snörik den som dagen igår. Det har snöat hela natten mot i dag och hela dagen, utan uppehåll. Snöfallet pågår för fullt även nu, dessutom har det varit plusgrader och är blöt snö och tung som bara den, fy!

Men just nu är det 0,9 minus vilket är glädjande i alla fall

Men hur det än är så är det otroligt grant med all denna snö på träden, de står där runt omkring mig som en skyddande mur i fotsida vita långrockar. Veka träd bugar sig för mig på grund av den stora tyngden. Men jag känner oro för taken som ska bära all denna börda av nu sur snö, men det är inget jag kan åtgärda.

När jag körde in till Dorotea i morse fick jag köra en oplogad väg med ca två dm djupa snöspår. Då var det tur att jag har en fyrhjulsdriven bil, min förra hade det inte gått så bra med, en liten "skitmercedes". Vid hemfärd hade de hunnit ploga.

Nu ska jag hålla mig hemma dagarna framöver, borta bra men hemma bäst, det är min bästa slogan.

 

Dagens namnsdagsbarn är Svea. I Bellvik har det funnits en med det namnet, en rekordelig kvinna med båda fötterna på jorden, som jag berättat om på familj 94 i Bellviksboken.

Ha en fortsatt bra tisdagseftermiddag, vi ses på samma ställe i morron, hej då!

I dag ser jag tyvärr inte mer än skorsstenen på grillstugan på grund av all snö, så mycket snö har det inte varit sedan vi satte dit den.  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards