oskmar

Direktlänk till inlägg 3 januari 2018

Januari 20180103

Av Elsa Mårtenzon - 3 januari 2018 22:19

Ja, här har inte hänt mycket, men det har sina själ.

Det har varit en dag med moln på himlen, det blev inte solsken trots kylan och en klar natt.

Igår kväll var det en helt underbar himmel med en supermåne därovan och miljarder  med stjärnor. Det var ett riktigt sagolandskap när jag tittade ut genom fönstren sedan jag släckt ner alla lampor. Den allra största lampan hade jag inte förmågan att släcka,  det var månen. Det var synd att gå och lägga sig i från allt det vackra. Alla träden som stod där fulla med snö och de långa grå/svarta skuggorna som bildades av månens sken, mäktigt och närmast andäktigt. Det var så ljust som det kan bli en månskensnatt med supermåne. Det såg trollskt ut, jag finner inte ord nog för att beskriva det jag såg.

I kväll är inte månen synlig alls, det finns något i vägen mellan månen och jorden.

I morse var det 20 grader kallt och nu när klockan är 22.50 är det 17,3 grader.

 

I dag har en del tak blivit skottade här, de allra värsta. 

Michael var ut och skottade taket på sin stuga i natt klockan 24.30, han tyckte att det knakade oroväckande i takåsarna. 

Jag slopar bild i kväll...

Ha en natt med god sömn och ljuva drömmar, vi ses!

 

En månskensmorron för flera år sedan, men det var den jag hittade ikväll- det får duga...

 
 
Ingen bild

Georg Persson

4 januari 2018 05:18

Hej Elsa!

Fina bilder du lagt upp.

Georg (Hermans tvillingbror)

Elsa Mårtenzon

8 januari 2018 14:24

Hej Georg!
Vem Herman är vet jag och har gissat utifrån Fb att du är en bror till Herman. Och tack för att du gillar mina bilder!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards