oskmar

Alla inlägg den 8 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 8 januari 2018 13:00

Ja, i dag har jag betydligt bättre sikt än vad jag hade i går, då såg jag inte mycket mer än snön som yrde utanför fönstren. Anders var ute och plogade bort snön vid sextiden i morse och jag har varit ute och försökt skotta bort det han inte kom åt med traktorn. Det var inte lätt, det var som att skotta bort cement, så blir det när den blåst till drivor, jättehård och jag fick hacka den till bitar först.

I dag har blåsten avtagit helt, ja redan igår kväll egentligen. Under natten har till och med månen varit synlig. I dag snöar det lite smått av och till, men så lite att det märks inte på marken och det kan jag godta. Det var runt 10-11 grader kallt i morse, så ganska lagom kyla också.

Nu är klockan 13.30, det är 9,4 grader kallt och molnig himmel.

 

Nu har det skrivits en bok om Trumps "framfart" som president i USA och den är en riktig storsäljare. Och Trump är upprörd över alla bräddar och försökte till och med stoppa boken, men det gick han bet med. Om än det är en del "fakenyheter" i den så ligger det nog en hel del sanning i den också. Det blir spännande att se framöver hur det går, men det biter väl inte något på hans väljare i USA. Precis som ett visst parti i Sverige, ju mer som kommer i dagen om dem också så blundar deras anhängare för det.

 

Dagens namn är: Erland, i Bellvik har det funnits en Erland Edin, född 1919, som begav sig i sin ungdom till Stockholm. Familjen finns att läsa om på familj 78 i Bellviksboken.

Jag är säker på att jag inte kommer att stöta på hans mors namn i almanackan, hennes ena namn var Vexividia, det namnet har jag en känsla av att hon var tämligen ensam om.

Ha en bra fortsättning på måndagen, vi ses!

Nu finns det inte ett dugg kvar av all den snö som fanns på träden före stormen. Borta!!!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards