oskmar

Alla inlägg den 11 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 11 januari 2018 18:23

 

Solen gör sitt bästa för att värma. Men i dag gick den bet, det var för kallt.

 

 

Det var en bister kall vintermorron som jag vaknade till i dag. Men så sagolikt vackert det var, fina färger på himlen och massor med dimfrost på träden efter gårdagens dimma. Dimfrosten bestod av 2- 3  cm långa iskristaller på allt, solsken på det och allt var förgyllt. Det var 29,5 grader kallt som mest på morron, kunde vara mera också ibland som jag inte uppmärksammade. Vinterlandskap är otroligt grant.

Nu är klockan 23 15, det är 29,4 grader kallt med blåsvart stjärnhimmel.

 

I dag har vi avverkat ett årsmöte och på det var det smörgåstårta och kaffe.

Nils Gunnar och Michael har monterat ett kök i Michaels stuga på Näsudden i dag, men var även med på mötet.

Gunnel och jag har sysslat med datorjobb mellan varven.

Samtliga var vi bjudna till Nils Gunnar och Ingrid på middag i kväll. Ingrid hade gjort en jättegod och värmande gryta. Vi fick kaffe och en smarrig kaka efter maten.

Dagen har varit kall men vi har haft det varmt och skönt inomhus så det har inte alls gått någon nöd på oss.

 

Dagens namn är: Jan och Jannike. Ingen kvinna/flicka med det namnet känner jag till. Men min förstfödde sons ena namn är Jan.

Ha en god natt! Det börjar väl närma sig natt för de flesta, inte riktigt än för en nattvandrare som jag. Vi ses och hej då!


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards