oskmar

Direktlänk till inlägg 14 januari 2018

Januari 20180114

Av Elsa Mårtenzon - 14 januari 2018 14:01

 

Om några månader ser det ut så här igen. Hur mycket snö ska vi skotta innan dess tro? Ja, det får inte gå alltför fort, tiden alltså...

 

 

 

Söndagen har hittills varit gråmulen vädermässigt och lär nog knappast ändra sig sedan under dagen heller. Det är lågt i tak och himlen är grå/blå, någonstans bakom alla moln finns det en sol, men den är inte synlig här i alla fall.

Det var 13-14 grader kallt i morse, betydligt mildare än tidigare dagar i veckan.

Nu är klockan 14. 20, det är 7,5 grader kallt och skogen är kritvit av all frost fortfarande.

 

I dag har jag "utrotat" allt rött på nedervåningen, finns en del att göra åt det på det övre planet, det gör jag i morron. Man får inte förhasta sig i onödan.

 

 

Dagens namn är: Felix och Felicia. Ja, det blev lättsamt för mig det, jag känner inte till några med de namnen.

Ha en bra fortsättning på söndagen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 13 april 16:48

  Klockan nio igårkväll lyckades jag hitta månskäran och kunde konstatera att jag missat fullmånen på grund av molnig himmel den här gången.    En dag med mestadels grå himmel och 9-10 plusgrader. Alldeles nyss började det blåsa och det ble...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards