oskmar

Alla inlägg den 20 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 20 januari 2018 15:19

I höstas var det inte mer än ett par dygn som sjön såg ut så här sedan den frusit. Snön kom tidigt och "blankis´n" försvann. Bilden ovan är från förra hösten, det snöade och töade och blev blank is och grant var det. Det var mycket vatten på isen, därav blankheten.

 

 

Det är mycket vitt omkring Näset och det snöar även denna dag. Jag skottade i morse och det var fjunig och lätt snö, som tur var. Det verkar som att det ska fortsätta när man kollar väderleksrapporten på TV:n. Tidernas snövinter tydligen.

Nu är klockan 15.30, det är 8,7 grader kallt och det faller snö från ovan fortsättningsvis.

 

Ikväll är jag bjuden på middag på Näsudden, tur det är nära, jag har uppsikt över gården därifrån. Och tur att jag får "gästa" barnen lite då och då, det är mysigt. Synd att inte Tim och Freja ska komma, ja, deras föräldrar också förstås.

 

Trump har styrt USA ett år nu och det har de pratat mycket om på P1 i dag. Budgeten är stoppad där, han får inte som han vill alla gånger. Ja, det är väl egentligen inte så mycket som går hans väg. Men han ser inga som helst fel hos sig själv, han säger att han är den bästa president USA haft, hahaha...

 

Dagens namn är: Fabian och Sebastian. Ingen med de namnen har bott Bellvik. Jag minns att det fanns en Fabian från nån grannby som brukade hälsa på morfar när jag var barn, det är det närmaste jag kan komma - om jag inte missar någon.

Ha en fortsatt bra lördag, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards