oskmar

Alla inlägg den 21 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 21 januari 2018 14:43

 

Julafton 2017 hos Tim och Freja. De har gjort sig julfina och väntar på tomten. Kolla på deras fot- och benställning, Tim står som en tupp på ett ben och Freja provar hur mycket "klackeskorna" ska tåla.

 

 

Söndagen har bjudit på ett ganska bra väder, visst har det fallit en del flingor ur molnen och varit grå himmel, men bättre än snöyra och ymnigt snöfall. Gradantalet på termometern har varit helt godtagbart också, ca 10 grader i morse.

Nu är klockan 15.20, det är 7,8 grader kallt och landar en och annan flinga på marken nu också. Himlen är grå/grå och det kommer nog att fortsätta så som det verkar.

 

Jag hade kaffegäster vid elvakaffet i dag också, det skulle jag gärna ha varenda dag, men på vintern är det glesare med sällskap vid kaffetåren klockan elva.

I gårkväll var jag på Näsudden och åt middag, jättegod mat. Sedan bjöd Michael in oss till sin stuga på kaffe. Så brukar inte alla mina lördagskvällar se ut, för det mesta ensam då. Jag sitter inte och lipar över min ensamhet utan klarar den bra, jag är medveten om att livet kan ändra sig på ett eller annat sätt och det får man finna sig i. Och jag har aldrig varit mörkrädd, inte ens som barn.

 

Dagens namn är: Agnes och Agneta. I Bellvik fanns en kvinna med namnet Agnes, född 1898 i Nybäcken. Hennes föräldrar flyttade till Bellvik redan när Agnes var ett litet barn. Berättelsen om hur hon träffade mannen hon gifte sig med så småningom är litet av en saga, med många kringelkrokar. Den finns att läsa om i Bellviksboken på familj 91.

Någon Agneta har inte bott i Bellvik vad jag vet.

Ha en bra fortsättning på söndagen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards