oskmar

Alla inlägg den 25 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 25 januari 2018 15:59

 

I dag har vi "jobbat" stenhårt med att få ordning på bilderna som ska in på bloggen. Gunnel har varit här och Lovisa kom in och visade hur hon gjorde med sin iHone och sina bilder och nu har vi fått dem på samma ställe och där de ska vara för att plocka in dem på Facebook och bloggen. Och då får jag väl hoppas att det fungerar bättre.

 

 

När jag kom ner i morse kvart över sex, ja, då fick jag en smärre chock, redan i hallen. Men, nu kan jag sova lugnt i natt, det har ordnat sig tack och lov.

Det har varit en lite bökigare dag än vanligt.

Jag klädde mig och gick ut direkt i morse och tog tag i snöskottningen, det hade kommit en hel del under natten, omkring 15 cm tror jag utan att ha mätt med tumstocken. Den var tung också för gradantalet på termometern pendlade mellan en plusgrad och nollgradigt.

Ja och så har det varit takskottning, som var högst nödvändigt. Men det finns flera hustak som behöver en omgång, det är jättemycket och tung snö på dem. Det verkar som att det ska vara uppehållsväder i morron, tack och lov! Hoppas, hoppas...

Nu är klockan 22.00, det är 0,9 grader kallt och dags att avsluta här.

 

Dagens namn är: Paul och Pål, det har funnits en med namnet Paul i byn som avslutat sin vandring på jorden för några år sedan. Ingen Pål i Bellvik.

Ha en bra avslutning på torsdagkvällen, vi ses!  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards