oskmar

Alla inlägg den 26 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 26 januari 2018 15:01

 

Härligt när solen förgyller trädtopparna!

 

 

Äntligen en solskensdag och underbart vacker med bländvit snö och blå himmel. Dessutom har både månen och solen funnits på himlen under dagen. Bara halv måne nu och då undrar jag, är det den delen där människor "traskat"?

Nu är klockan 15.25, det är 7 grader kallt och en rosa och blå himmel med guldfärgade molnstråk i väster längs horisonten. 

 

I dag har jag haft en dag med våfflor och fikasällskap klockan elva. Jag gjorde en stor våffelsmet på morron för jag hade för mycket grädde hemma och hade så tur att det kom ett gäng som hjälpte mig att äta dem. Diskussionens vågor gick höga efter fikat, men det hela avslutades i gemyt. Man måste kunna ventilera sina åsikter utan att hetsa upp sig. Det är ett friskhetstecken - man skiljer på sak och person.

 

Trump har hållit sitt tal i Davos, som det spekulerats kring hela veckan. Jag tycker att det var inte särskilt nytt det som han sa när det gäller den mannen, vi hade hört det förr och i morron kan han ha ändrat sig. Och med 1500 personer med sig från USA fick han ju demonstrera "sin storhet" och det är ju det han helst vill, enligt min åsikt.

 

Dagens namn är: Bodil och Boel och inga med de namnen har bott i Bellvik och inte heller i Nybäcken.

Ha en trevlig och gemytlig avslutning på fredagen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards