oskmar

Alla inlägg den 30 januari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 30 januari 2018 15:29


Tre bröder från grannbyn Backsvedjan från första halvan av 1900- talet. Den andre från vänster är Götes far. Den näst siste i raden är för mig okänd, ev en skogstjänsteman på besök på deras arbete i skogen.


Det finns kvar lite flingor därovan ännu för det flingar lite ur molnen på eftermiddan i dag också, inte mycket men det kan ju bli mer förstås. 

Nästan 9 grader kallt i morse och en gråmulen himmel, det har det varit hela dagen.

Klockan är nu 15.45, det är 6,8 minusgrader och snöar lite lätt. Men, det är helt ljust ute nu, det märks ganska bra att ljuset segrar mer och mer över mörkret för varje dag.

 

I dag har jag inte uträttat särskilt mycket för jag har tillbringat en del av dagen i Dorotea. Bara skottat snö innan jag åkte. I Dorotea där lastades det snö på lastbilar och de forslar drivorna utanför samhället, annars skulle det vara omöjligt att se något i vägkorsningarna vid det här laget.

 

Dagens namn är: Diana och det har det aldrig funnits någon i Bellvik. Men jag vet att det fanns en för många år sedan i Bellvik som hade en fjälla som hette Diana, men det tog slut. Det var det närmaste jag kunde komma dagens namn.

Ja, det här var en ordfattig dag men det är så ibland, jag ska bättra mig till nästa kväll.

 

OBS! (Dagen efter) Det blev Diana två dagar i rad, så blir det när man "fjommel" till det, jag kom på igår att det funnits en fjälla i alla fall, hahaha... Jag bjuder på det och rättar nedan.

Tisdagens namn var: Gunilla och Gunhild, i Bellvik fanns det en Gunhild, jag tror att hon var från Sandviken, som jobbade på konsum i Bellvik när Eugen var konsumföreståndare, de fick en dotter tillsammans som heter Margareta. 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards