oskmar

Alla inlägg den 7 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 7 februari 2018 15:38

Ja, det är en gammal bild i dag också, har inte hunnit med att fixa nya. Den får duga ändå, det är mindre snö men solsken i alla fall.

 

 

Så himla vackert väder det varit i dag, men kallt. Det gör inget att det är kallt för då är det i regel sol och klart på himlen.

I gårkväll snöade det några cm igen, men det var ju ganska lagom mycket kan jag tycka. Jag har varit ut och skottat bort det mesta på eftermiddan, hoppas att traktorn kommer och tar resten, det finns kvar sen "styggväre" förra veckan också.

Nu är klockan 16.00, det är 23 grader kallt och otroligt grann himmel, den är rosa, ljust turkos och ljusblå. Inte ett moln så långt jag ser, i väster färggrann solnedgång.

 

Jag väntar matgäster om en halvtimme. Jag köpte mig en crockpot före jul och ska testa den  med olika "offer" nu framöver. jag testade den på Anders med familj förra veckan. I kväll är det Maria, Larsa och Michael som är försökskaniner. 

När det gäller älgkött är den ju perfekt för det kan ju vara både segt och torrt om man har otur. Nu har jag gjort en gryta med en hel hop olika grejer och det blir spännande. Lite svårt med tiden kan jag tycka, förra vecka tittade jag i olika recept och förslagen var 8 timmar på låg. Men jag provade med termometern efter 5 och en halv och det var i grevens tid. Det känns ju lite osäkert, men allt blev uppätet och de sa att det var gott. Så gick det ju inte alldeles åt skogen då. Nu får jag se vilket utlåtande det blir ikväll?

 

Dagens namn är: Rickard och Dick. Nej, inte några med de namnen varken i Bellvik eller Nybäcken vad jag kan komma på.

Ha en fortsatt bra onsdag, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards