oskmar

Alla inlägg den 18 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 18 februari 2018 15:22

Tur att jag bakade lite fikabröd förra veckan för i dag blev det både skoterfrämmande och andra. Men det är dags att baka bullar igen i morron, jag köper aldrig fikabröd, bakar helst själv. Det som ligger på bakbordet här är kokosmuffins.

 

 

Natten och dagen har inte varit de bästa jag haft, men nu blir det nog lugnare, hoppas jag. Jag har haft två räddande änglar här i dag, en klockan sju i morse men det blev inte riktigt klart av olika anledningar. En annan kom vid ett tiden i dag och han tog tag i  resten och nu hoppas jag att det blir lungt efter det.

För övrigt har det varit gråväder även i dag och ingen sol har jag sett skymten av. Det var omkring fem minusgrader i morse och i det närmaste uppehållsväder under dagen och även natten.

Klockan är nu 16.10, det är 4,5 grader kallt och det virvlar lite snöflingor i luften, himlen är helgrå.

 

Jag såg Uppdrag granskning under veckan som var och blev mäkta förvånad över livet i sekten i Knutby. Jag trodde att det blivit någorlunda normalt efter mordet och mordförsöken där för ett antal år sedan. Men så var icke fallet. Hur kan folk bli så galna? Och hur kan de bli så manipulerade att det verkar som vettet försvunnit. Åsa Walldau, hon behagade dra därifrån sedan hon ställt allt på ända. Vilken ful fisk! Helt otroligt att hon med flera låtsas att de är religiösa och gör sådant i Guds namn. Och hon inbillar dem att hon är Kristi brud och det tror de på, vilket vansinne!

 

Dagens namn är: Frida och Fritiof. Det har funnits en Anders Fritiof Ivarsson, född 1853 i Weksjön, Dorotea. (stavats som i husförhörsl). Han var gift med Anna Brita Eriksdotter, född 1859. Jag har berättat om dem på familj 49 i Bellviksboken.

 

Frida, född 1903 i Mårdsjön har bott i Bellvik, var gift med Sven Backlund, född 1881. Har berättat om dem på familj 96 i Bellviksboken.

Ha en bra fortsättning på dagen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards