oskmar

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 20 februari 2018 15:35

Stannade på väg från Dorotea i dag och tog en bild på ån mot Ormsjöhållet, ganska lika den förra som var mot Bellvik.

 

 

En fin solig dag, inte hela dagen med solsken men tacksam för det som var! Tyvärr kunde inte snön hålla sig borta i dag heller, men det kom inte så mycket. 

Klockan är nu 16.00, det är 12 grader kallt och en del blå himmel nu också, men det drar ihop sig mer och mer med moln.

 

I går kväll fick jag veta att en av mina kusiner slutat sin tid på jorden. Hon är den kusin som jag umgåtts mest med och det var bara ett år i ålderskillnad på oss. Vi har träffats från det vi kom till världen och lekte som barn här nere på Näset. Vi hade ju samma mormor och morfar, således firade vi en del julaftnar här hos dem. Hon har även varit hos mig och min familj ibland på senare år på jul- och nyårsafton, eftersom hennes barn var en bra bit ifrån. Sov i ro!

 

En svägerska till mig har "hittat på" att jag ska lära henne göra kams i morron. Ja, man lär så länge man lever och är man född stadsbo och på södra halvan av Sverige, då är det ju inte den självklaraste sak i världen att ens mor gjort kams och att man lärt sig så.

 

Dagens namn är: Vivianne, ingen med det namnet har fötts eller bott varken i Bellvik eller Nybäcken. Inte vad jag vet i alla fall och jag har ganska god koll vilka som funnits här och det har sina rutiga och randiga skäl. Beror på att jag skrivit Bellviks - och Nybäcksboken.

Ha en fin fortsättning på tisdagen, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards