oskmar

Alla inlägg den 22 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 22 februari 2018 15:08

 

Bilden från första bygdespelet vi hade på Bellviksdagen. Maria sjunger: Månen vandrar på fästet blå och Torsten från Vilhelmina spelar dragspel till sången. Bygdespelet hette: Gammelbellvika. Det var jobbiga dagar, men hur roligt som helst.

 

 

Jag har skymtat solen ibland, men bara skymtat för molnen har varit vägen för det mesta. Det har fallit snö  ur de grå molnen, nästan inte en dag utan snöfall. Inte så mycket i dag, men det ökar på snödrivorna undan för undan.

Men nu är det ljust tidigt på morron och till ganska sent på kvällen och det är härligt.

Klockan är nu 15.45, det är 11 grader kallt och det blir mer och mer blått på himlen.

Livet är ju bra underbart ändå så länge det pågår. 

 

I dag har jag haft min städdag, det brukar jag ha på torsdagar om det inte händer något oförutsett. Det finns de som tycker att det är ganska inrutat och lite tråkigt att jag gör det på bestämda dagar. Men det tycker inte jag för då vet jag att det blir gjort och jag gör det ju först och främst för mig själv och min egna trivsel. Går hur bra som helst!

På det har jag finputsat gården från lite snö och det var härligt med den friska luften.

 

Dagens namn är: Pia, ingen med det namnet har bott i Bellvik eller Nybäcken, men däremot känner jag till två som fick det smeknamnet, en bodde i byn och den andra är en av mina kusiner.

Ha en bra fortsättning på dagen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards