oskmar

Alla inlägg den 23 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 23 februari 2018 14:34

År 2002, första bygdespelet avslutas med "Bellvikslåt´n". Från vänster Lovisa. Laila, Aina, Marita, Gunnel, Helge, Maria, (bakom Maria, kommer inte ihåg namnet på honom, men från Dorotea), Torsten, Bernt och Björn. Alla gjorde en mycket bra insats som amatörskådespelare. Manus till spelet skrev jag, innehållet hämtade jag ur Bellviksboken, det mesta fakta och en del påhittat. Maria och jag skrev texten till Bellvikslåt´n som handlade om folket i Bellvik från 1700- talet och framåt. Matti skrev musiken till den.

 

 

Hittills i dag har det inte varit sol, för mycket moln i vägen. Lite snöflingor i luften av och till som vanligt, men märks knappt på marken.

Klockan är nu 16.00 och det verkar nu som att solen kämpar för att komma fram genom molnen och den är välkommen. Det är 9,7 grader kallt, jag har varit ute ett tag och det var jättehärligt, precis lagom temperatur.

 

Jag tycker att svenskarna gjort bra ifrån sig i OS, en del missar har det väl blivit. Men va då? De är ju inga maskiner heller, men norrmännen är ju så överlägsna att det är svårt att förstå. En sån liten nation med endast 5 miljoner människor men tar hem medaljer i massor. Det är nästan så att spänningen försvinner när det blir så förutsägbart.

 

Dagens namn är: Torsten och Torun, den andra namnet har jag inte hört eller lagt märke till förrän nu. Det närmaste jag kommer namnet Torsten är ju han som var här och spelade på Bellviksdagen ett år och bild på honom satte jag ju in i går. Då visste jag inte att det var hans namnsdag i dag.

Ha en fin fortsättning på fredagen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards