oskmar

Alla inlägg den 25 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 25 februari 2018 16:35

En vit/blå och solig bild med en liten färgklick på, en röd liten gäststuga på Näsudden.

 

 

Jag önskade mig solsken och kallt till i dag och jag blev bönhörd. Det var 33 grader kallt i morse som mest och solen har strålat hela dagen från en klarblå himmel. Det har varit hur vackert som helst, men bitande kallt. Vi har därför sluppit snöfall i dag och det är härligt.

Nu är klockan 17.15, det är 21 grader kallt och inte ett synligt moln någonstans. Himlen är guldfärgad i väster där solen går ner. En halv och blekgul måne tronar på himlen, den byter av solen när den gått ner. Det blir således en klar stjärnhimmel och månsken i natt om det håller i sig och det hoppas jag verkligen att det gör.

 

I dag har Maria och jag gjort klart texterna till låtarna om Nybäcken. Vi blev färdiga tidigare i dag eftersom det var några verser mindre på den här sista. Nu har vi lagt locket på när det gäller uppdraget, nu är det Mattis jobb som är kvar, han ska göra melodier till dem. Han hade sagt till Maria när hon mejlade den första, att det var många verser, men han kan ju använda samma melodi till alla verser. Vi har ju fått komma på nytt innehåll för varje vers. 

 

Dagens namn är: Sigvard och Sivert, ingen Sivert varken i Bellvik eller Nybäcken.

Sigvard däremot hade vi som granne i många år, tills de flyttade till Dorotea. Nu har Sigge som vi alla sa, slutat sina dagar på jorden.

Ha en fortsatt bra söndag, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards