oskmar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2018

Februari 20180228, vacker dag

Av Elsa Mårtenzon - 28 februari 2018 21:03

 

Så här lite snö hade vi i mars 2015, det är till och med stora snöfria ytor som du ser. Det är annat än nu det.

 

 

En otroligt vacker dag har vi haft, solsken från en helt klar himmel hela dagen. Det var 33,7 grader kallt i morse och då blir dagen solig, hur härligt som helst!

Nu är klockan 21.20, det är 29 grader kallt och månen lyser upp, åtmintone den del av jorden som jag har översikt över. Jag älskar månen och känner mig upprymd när den tronar på himlen i all sin glans och i kväll är den inte långt ifrån alldeles helrund.

 

Ikväll har jag haft kamsfrämmande här och därför blev det lite senare här. Och nu känner jag att det får bli ett litet tag innan jag gör kams igen, det har blivit lite för många gånger nu. Det är Maria, Larsa och Michael som varit här, Michael skulle inte komma fick jag veta i morse för han trodde att höll på bli förkyld och ville inte smitta mig. Men det hade kommit av sig så han kom ändå.

Ikväll blir det så kort så du orkar läsa alltihop, eller hur!

 

Dagens namn är: Maria, och jag som har haft den bästa och snällaste Maria som finns här ikväll, men jag glömde gratta henne på namnsdagen.

Jag kan inte komma på någon annan Maria och tänker inte leta i minnet för jag är nyfiken på nyheterna.

Ha en fin fortsättning på onsdagskvällen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards