oskmar

Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 2 mars 2018 14:19

 

I månens sken! (Men, vad jag hatar den här el-ledningen som är i vägen jämt.)

 

 

Precis lika soligt och grant i dag som i går! Det var 33 grader kallt i morse och följden blev en solig dag. Natten var också lika vacker som den förra, stor helrund måne och miljarders, miljaders stjärnor.

Nu är klockan 14.45, det är 13 grader kallt och inte ett moln så långt ögat ser. Snön glittrar bländande i solskenet. Perfekt!

 

Ja, inte har jag några stora händelser från mitt närområde att rapportera i dag heller, det är ganska lugnt på den fronten.

 

Det händer desto mera i den stora vida världen och de händelserna kan jag nog vara utan helt och hållet.

En av dem ska jag kommentera, "handelskriget" som Trump är beredd att skapa med övriga världen. Han har många skruvar som lossnat. Han lovade i valrörelsen att USA skulle komma först och det försöker han leva upp till gång på gång. Det är väl frågan om hur många av hans vallöften som är så väl genomtänkta. Han verkar vilja vända alla taggar ut mot övriga världen och stänga en mur omkring USA, hur lyckat blir det i längden? Han lever efter parollen "ensam är stor och stark" och han själv i egen hög person tycker ju att han är störst, bäst och vackrast, tydigen.

 

Dagens namn är: Ernst och Erna, inga med de namnen har funnits i varken Bellvik eller Nybäcken, som jag vet om.

Ha en fin fortsättning på fredagen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards