oskmar

Alla inlägg den 5 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 5 mars 2018 15:03

Ja, drivorna ökar på höjden och i omfånget, det här är inte dagens bild och det är mycket, mycket mera nu. Nu är det lite svårt för mig att nå med att kasta upp snön på drivan, för det mesta får jag styra den mot kanten av drivan bara.  

 

 

Tänker inte skryta över dagens väder för jag är så less på att skotta snö. Jag har sett skymten av solen genom molnen ett antal gånger, men molnen var envisare.

Det blev ett kort uppehåll i snöfallet vid tvåtiden, men det var kort, väldigt kort, jag hann knappt märka det.

Nu är klockan 15.45, det är 8,8 grader kallt och alldeles vitt åt alla håll, alltså fortsätter snön falla.

 

Det är en annorlunda tid vi lever i nu, det är val på val i olika länder och ingen klar majoritet blir det och svårt att förhandla fram samarbetsregeringar. Det skrämmande i utvecklingen är att populisterna går fram överallt, tur i alla fall att inte de får en majoritet. Senaste exemplet nu är Italien som efter valet har en enda röra på alltihop. I Tyskland var det val för flera månader sedan och där har de inte kunnat göra en överenskommelse förrän nu. Tur i alla fall att partierna känner ansvar för att inte släppa fram nationalisterna. Där, om på något ställe har de ju fruktasvärda erfarenheter av hur det kan gå om såna släpps fram.

 

Dagens namn är: Tora och Tove, ingen Tove känner jag till.

Däremot en med namnet Tora, född 1886 i Bellvik, gifte sig med Jonas Rönnberg i Nybäcken.Hon hette egentligen Kristina Dorotea Viktoria, men kallades av alla för Tora. Om henne och hennes familj har jag berättat på familj 23 i Nybäcksboken.

Ha en fortsatt bra måndag, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards