oskmar

Alla inlägg den 6 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 6 mars 2018 15:26

Den här busken syns inte längre, den är dränkt i en snödriva.  

 

 

Det har snöat hela dagen, ja sedan i gårkväll. Fy vad less jag blir. Varje gång jag skottat klart så tänker jag: Hoppas det inte snöar i morron- men det gör det ju.

Sedan igårkväll har det väl kommit omkring 1 dm eller mer, det värsta nu är att snödrivorna är så höga och de kryper närmare och närmare.

Nu är klockan 15.50, det är 8 grader kallt och det fortsätter snöa. Det är så tjockt att jag knappt ser över sjön.

 

Ja, nu blir det spännande att se hur Trump tänker bete sig 17.30 ikväll. Kommer han att göra som när Angela Merkel besökte Vita huset och Trump före jul. Då låtsades han inte se hennes framsträckta hand, han är ju inte så "väluppfostrad" tycker jag, man kan vänta sig det värsta. Merkel gjorde rätt, hon flinade åt alltihop, det var hon som vann på det hela, inte Trump.

 

Jag hade tur när jag körde in till Dorotea i dag, vägen var plogad. Det är inte alla gånger de hunnit med de mindre vägarna, men jag var ju hemma tills halv ett innan jag for i väg.

 

Dagens namn är: Ebba och Ebbe, inga med de namnen har bott i Bellvik eller Nybäcken, vad jag vet.

Ha en fortsatt bra tisdag, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards