oskmar

Alla inlägg den 7 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 7 mars 2018 15:03

 


Ja, när jag tittar ut genom fönstret i dag verkar det väääldigt avlägset att det ska kunna bli enligt ovanstående bild. Men ett är säkert som amen i "körka" att det kommer att bli en sommar i år också. 

 

Det var lätt att hålla sig för skratt i morse när jag tittade ut. Det var så tätt snöfall att allt var vitt över gården, jag såg knappt fram till ladugården.

Halv tio gick jag ut för att skotta och tog med mig tumstocken, mätte och det hade fallit 17 cm sedan i går kväll. Det var bara att ta snöspaden och jobba på. Jag gick in klockan elva för att koka kaffe och ta igen mig en stund och när jag kom ut igen hade det snöat 2-3 cm igen. Så nära 20 cm som möjligt. Och det har snöat utan uppehåll hela dagen, det finns risk att det hinner bli 30 cm innan i morron.

Nu är klockan 15. 40, det är 6,8 grader kallt och det pågår ett mycket ymnigt snöfall fortsättningsvis.

 

Jag hade planerat att baka matbröd i dag, jag är nämligen utan tunnbröd och köpt bröd är inte min melodi. Men det fanns andra göromål som har varit nödvändigare så det är ogjort. Jag får nog tänka bort det och det blir nog detsamma i morron som det verkar. 

 

Dagens namn är: Camilla, ingen med det namnet har funnits i Bellvik och inte i Nybäcken heller, som jag känner till i alla fall.

Ha en fortsatt bra ondag, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards