oskmar

Direktlänk till inlägg 18 mars 2018

Mars 20180318, töväder och blåst

Av Elsa Mårtenzon - 18 mars 2018 15:33

 

I helgen har Michael bott i sin stuga på Näsudden  och Jan Peter och Ann Cathrine har bott i sin stuga där.

 

I dag har det varit plusgrader, rätt så kraftig blåst och lite solsken av och till. Mycket ovanligt den här vintern med töväder. Förra vintern var det tö stup i kvarten med regn och "blåisn`. Träden är rena från snö nu, den har blåst och töat bort, men det kommer väl nytt, förmodligen.

Klockan är nu 16.30, det är 2 plusgrader och just nu snöblandat regn, jag tror att blåsten avtagit en del.

 

I dag hade jag sällskap vid elvakaffet, annars har jag varit allena. Jag har bakat fikabröd både på förmiddan och eftermiddan, påsken är ju i antågande.

Påsken är egentligen ingen stor högtid för mig numera sedan jag blev ensam. Bäst blir den om det är vackert väder så att jag kan vara ute litegrann och njuta av det. Men det står än så länge skrivet i stjärnorna hur det blir med den saken.

 

Är det någon som funderar på hur det går med Rysslands val i dag? Nej, det behöver man ju inte göra, det är ju förutbestämt eftersom ingen annan kandidat släpps fram. Är det någon som försöker så försvinner han, fängslas eller förgiftas. 

 

Dagens namn är: Edvard och Edmund, inga med de namnen har funnits i byn vad jag kan erindra mig.

Ha en bra fortsättning på söndagskvällen, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 13 april 16:48

  Klockan nio igårkväll lyckades jag hitta månskäran och kunde konstatera att jag missat fullmånen på grund av molnig himmel den här gången.    En dag med mestadels grå himmel och 9-10 plusgrader. Alldeles nyss började det blåsa och det ble...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards