oskmar

Direktlänk till inlägg 20 mars 2018

Mars 20180320, solsken och milt

Av Elsa Mårtenzon - 20 mars 2018 15:49

Dagen har bjudit på solsken men även en del moln. Blåsten är över för den här gången och det är ju skönt. Det var drygt 11 grader kallt i morse men ändrade sig till plusgrader ganska snart. 

Nu är klockan 16.15, hela himlen full med moln och det är 0,3 plusgrader.

 

Det skulle ha kommit en takskottare i dag eller i går, men han har inte varit synlig än så länge. Logen och vedboden är oskottade och i riskzonen enligt mig.

 

Idag när jag kom hem från Dorotea hade jag en skitig bil, det får man väl se som ett första "vårtecken". Annars verkar det inte vara det som är närmast i tiden när det gäller våren här, om man bortser från att det varit plusgrader på dagarna sedan söndag, det är ju rätt så kalla nätter än.

 

Nu vet jag inte vad jag ska kunna göra för att få bilderna att fungera här, jag tycker inte att det är roligt utan bilder. Det har funkat helt utan klander ända tills förra söndagen, är det datorns fel eller vad?

Jag ska göra ett försök till nu och då det kan det ta ett tag innan den här är läsbart.

 

Nej, det går inte att få hit en bild. Norton har varit här nu och kollat och gick bet. Han ringde Bernt till slut och de har konfererat med varandra och Bernt säger att jag ska ta kontakt med de som jag har bloggen med, men de är ju så "smarta" att det finns inget telefonnummer dit utan man ska maila vid problem och det brukar ju ta tid innan såna hör av sig, mailade igår. 

 

Dagens namn är: Joakim och Kim och inga med de namnen har bott varken i Bellvik eller Nybäcken.

Ha en bra fortsättning på dagen, vi ses och hej då!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards