oskmar

Direktlänk till inlägg 21 mars 2018

Mars 20180321, töväder men ingen sol

Av Elsa Mårtenzon - 21 mars 2018 18:25

Inte mycket solsken i dag, men bra väder ändå med plusgrader hela dagen. Solnedgången var synlig i alla fall, då var himlen färggrann och tjusig och solen som ett brinnande klot när den gick ner bakom bergen.

Det har rasat från hustaket i dag, det sista, med ett dån. Jag hade verkligen tur son inte hade bilen i vägen, då hade den varit ganska mosad. Tänkte ställa den närmare huset i går när jag kom hem, men tittade upp på taket och insåg risken.

Nu är klockan 18.45, det är 1 plusgrad och himlen är grå och tät med moln så när som i nordväst där är den lite blå.

 

I dag har jag gjort veckostädningen en dag för tidigt för i morron blir det annat på agendan. Jag har också gjort en mazarinkaka i långpannan och lite till.

 

Aktierna sjunker som en sten för Facebook för allt de fuskat med, t ex hjälpt Trump att vinna valet och mycket annat. Lagom åt Fb, men synd för pensionsfonden som förlorat massor till dags dato på sina aktier i det företaget. Så där går det när man blir ertappad med fingrarna i syltburken, Fb alltså. Hur ska det gå att lita på Facebook, tur att man är misstänksam mot det mesta i den vägen, men det borde alla vara. Jag är förvånad mer än en gång när jag ser vad folk delar med sig av och utan att läsa vem som ligger bakom. Eller också vet de men mer än gärna sprider falskheter. Men jag tänker fortsätta att vara misstänksam och inte gå på osanningar i den vägen. Jag hoppas folk håller sina korpgluggar öppna nu under valåret.

 

Dagens namn är: Bengt, och jag har två kusiner som bär det namnet och båda är födda i Bellvik. En av dem är jag släkt med på min fars sida och han bor sedan många år i Australien. Den andre är jag släkt med på min mors sida och han bor i Dorotea.

Ha en fortsatt bra onsdagskväll, vi ses!

( Jag försöker inte ens med en bild ikväll, tråkigt nog.)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 23 mars 17:09

  Men kolla, det var nära att vi skulle få solsken idag, men det blev inte mer än så, sen tog molnen överhanden.      Ingen sol idag, men plusgrader, annars i stort sett helgrå himmel. Jag hoppas solen sparar sig tills påsken, om än jag bar...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards