oskmar

Direktlänk till inlägg 25 mars 2018

Mars 20180325, snörik dag

Av Elsa Mårtenzon - 25 mars 2018 17:55

En söndag med rikligt snöfall, ibland våldsamma skurar och ibland lite glesare, samt blåst som drivit på snön från nordväst. Än är det inte slut på vintern fast det nu heter att vi har sommartid.

Men nu skiner solen från en nästan helt molnfri himmel och då finns det chans att det blir en stjärnklar natt med månsken, det gillar jag. 

Det är 8 grader kallt nu när klockan är 18.35. 

 

Jag hade tänkt gå ut och peta bort lite snö mitt på dagen men den ligger kvar fortfarande, jag hann inte och nu får den ligga till i morron.

 

I morse när klockan var omkring nio kom Mikael Rönnberg, som är med sin familj i Nybäcken på påsklov. Jag hade precis plockat ut första plåten glöhyppen ur ugnen så han fick kaffe och nygräddade glöhyppen innan han hunnit äta frukost.

På eftermiddan kom näste Michael, han kom från Näsudden, det har varit ett "helt stim" med den sorten idag, bara olika stavning på namnen deras.

 

Jag har roat mig med att städa övervåningen i dag, det var lagom bra väder för det i dag. Om det hade varit strålande sol hade jag nog städat där ändå för det skulle göras.

Jag har inte gjort några våfflor trots våffeldagen i dag, men jag gör våfflor så ofta så det får bli en annan dag istället.

 

Inget namnsdagsbarn i dag som det verkar i almanackan.

Ha en fin fortsättning på söndagen, vi ses!

(Jag ska chansa på en bild i dag också, får se hur det går,)

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards