oskmar

Direktlänk till inlägg 27 mars 2018

Mars 20180327, otroligt grann dag

Av Elsa Mårtenzon - 27 mars 2018 17:08

Vilken dag! Inga moln och solsken från tidig morron. Det var 27 grader kallt i morse som mest. Men nu värmer solen riktigt skönt och ger takdropp när den fått skina ett par timmar, trots riktigt kall morron.

Nu är klockan 17.25, solen skiner lika intensivt ännu, men nu har det uppenbarat sig lite tunna skyar på himlen. Snötäcket har sjunkit ihop en del nu, på grund av att det var plusgrader flera dagar och nätter förra veckan och som jag inte sett något av tidigare.

 

Det händer mycket nu, bland annat har de två bröderna som varit misstänkta för att ha mördat ett annat barn, Kevin, friats helt från alla misstankar i dag om att ha bragt Kevin om livet när de själva var små barn, för nära 20 år sedan. Glädjande att detta skett och tack vare att en, jag tror en journalist om jag inte minns fel, som började gräva i fallet. Men stackars de två bröderna som fått genomlida något så fasansfullt i alla år innan rättelsen. När jag såg polisförhören av de två små bröderna förra året flödade tårarna på mig, fruktansvärt att det fick gå till på det viset som poliserna bar sig åt. Åklagaren har misstankar om det inte ens var ett mord utan en olycka. Jag undrar hur det nu känns för dem som ledde förhören med de två små bröderna?

 

Sedan är det ju det här med misstankarna mot Ryssland om giftskandalen som skett i England. I dag har Nato meddelat att skicka hem ett antal diplomater till Ryssland och i går meddelade flera EU- länder ett hemskickande, samt USA en hel hop av diplomater som förpassas hem till Ryssland. Men, Ryssland kommer aldrig att erkänna sig skyldiga. Det har alltid varit och är alltid deras policy.

 

Dagens namn är: Rudolf och Ralf, ingen Ralf i varken Bellvik eller Nybäcken.

Däremot har det funnits en med namnet Rudolf, född 1906 i Bellvik, gifte sig med en kvinna från Nybäcken med namnet Elly, född 1911. De bodde i Bellvik. 

Götes far hette också Rudolf och var från Backsvedjan. 

Ha en fin tisdagkväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards