oskmar

Alla inlägg den 30 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 30 mars 2018 16:16

En fantastisk långfredag med klar himmel och en värmande sol på himlen! Tänk om det kunde fortsätta så här hela påsken, det vore önskvärt. Jag satt för första gången i vinter ute i solstolen och njöt i fulla drag. Ja njöt, jag sov hela tiden och det är väl njutbart för det är inget jag gör dagtid. Det var så varmt och skönt att jag fick plocka av mig handskar och öppna jackan och sen sov jag. Bestämde mig för att vakna vid ett visst klockslag och det gjorde och gick in för att laga mig en laxpudding, som nu är klar att äta.

Nu är klockan 17.00, det är 3,5 grader kallt, lite moln här och där på himlen nu men solen skiner fortfarande. I morse var det 15 grader kallt som mest. Natten var klar med stjärnor och nästan fullmåne.

 

Jag fick en kaffegäst till elvakaffet, något som jag inte räknat med, trodde alla var i fjällen.

 

 

Nu skickar Putin ut diplomater på löpande band - kusligt, hur kommer detta att sluta? Är det ett nytt kallt krig nu? Hoppas verkligen att det lugnar ner sig, det är det bästa för alla parter. Varför är det så bråkigt överallt i världen, vem vinner på det? Ingen!

 

Dagens namn är Holger och Holmfrid och jag kan inte komma på några med de namnen som bott i Bellvik eller Nybäcken, känner heller inga med de namnen.

Ha en fortsatt bra långfredag, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards