oskmar

Alla inlägg den 31 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 31 mars 2018 14:20

Mycket märkligt, jag försökte ladda in bilden med månen som jag tog i morse. I stället blev det denna bild som jag försökte, flera gångar, ladda in för ett par veckor sedan. Helt plötsligt finns den här - hur ska jag tolka detta? Något är fel, men vad?

Ja, det är i alla fall en bild i skymningen för ett tag sedan, kanske bättre sent än aldrig.

 

Solig och grann påskafton, det är inte alla år det varit så! Det var 15 grader kallt i morse och en fullmåne i en varm guldgul färg, som jag skulle ta en bild på innan den gömde sig bland grenverket i träden bakom bagastugan. Men, man ska vara snabb för på morron går det fort att positionen hinner ändra sig och när jag hämtat kameran, ja, då var den bland grenarna och inte så tydlig.

Dagen har varit hur härligt solig som man kan begära och i solen mot ladugårdsväggen var det så varmt och skönt, att sömnen infann sig även i dag en stund. 

Nu är klockan 17.55, det är 1 minusgrad och solsken fortfarande. Men nu har det infunnit så lite tunna skyar på himlen, inte särskilt störande om det inte blir mera än så här.

 

Jag har haft fikasällskap i dag också vid elvakaffet, annars har det varit tämligen lugnt, hos mig i alla fall. Men på sjön har det körts skoter och gnällt ordentligt bland värstingskotrarna. Det har varit folk på Käringholmen och det måste ha varit en del ungdomar som gillar skoterkörning för det har körts och "gnällt" hela tiden jag var utomhus. De har haft superväder i alla fall de som varit ute under dagen. Nu är det lugnt på holmen, alla har åkt hem till sitt, men solen skiner på holmen, rakt på den, de åkte hem för tidigt.

 

Dagens namn är: Ester, en kvinna med det namnet har det funnits i Bellvik, född 1898, dotter till Arvid och Sara Östlund, gift med Erhard Johansson. Om hennes familj har jag berättat på familj 93 i Bellviksboken.

Det fanns också en med det namnet i Nybäcken, född 1916 i Ormsjö. Hon dog redan 1945 i barnsäng, alldeles för ung och lämnade två småbarn utan mor. Den familjen har jag berättat om på familj 32 i Nybäcksboken.

Ha en fin fortsättning på påskaftonen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards