oskmar

Alla inlägg den 3 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 3 april 2018 18:15

En dag med idel solsken i dag också! Nu undrar man ju om det möjligen kan bli så även i morron, det ser inte ut så när jag kollar väderleksrapporten? I morron blir det snö säger rapporten.

Det var en kall natt och morron och en solig dag fick vi på det.

Nu är klockan 18.30, det är 2,5 grader kallt och tunna skyar i vägen för solen nu.

 

I dag gick det inte att få in någon bild här, har försökt sedan klockan tre i dag, flera gånger men icke sa Nicke.

 

 I dag har vi fått beskedet att Lill Babs har gått bort och det har de pratat om både på TV:n och radion hela dagen. Hon har varit en folkkär artist som alla har haft idel vänliga ord om hela dagen. Alla visste ju om att hon blev sjuk för kort tid sedan, men alla trodde nog att det var övergåeende och att hon skulle stå på scenen igen, 80 år gammal. Men så blev det inte. Hon har haft en otroligt lång karriär, började som 15- åring.

 

Dagens namn är: Ferdinand och Nanna, någon Nanna känner jag inte till. 

Det närmaste jag kommit namnet Ferdinand är genom Herbert Lindström som var min trogne berättare när jag skrev Bellviksboken och Nybäcksboken. Hans far hade nämligen namnet Ferdinand och bodde i Backsvedjan. Jag tror nog inte att jag sett honom annat än på bild, kanske såg jag honom när jag var barn nån gång.

Ha en fortsatt bra tisdagskväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards