oskmar

Alla inlägg den 4 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 4 april 2018 15:30

Idag kan man tro att det är januari månad igen vad gäller vädret. Det har snöat intensivt hela dagen och det är så dålig sikt att jag inte ser holmarna på andra sidan sjön. Dessutom är det sur snö, så jag låter den ligga och hoppas på naturens krafter och töväder som tär på den. Det verkar när jag kollar på YR och SMHI som att det ska avta under kvällen- ser framemot det.

Nu är klockan 17.15, det är 1 plusgrad med fortsatt ymnigt snöfall och utsikten över sjön är totalt borta.

 

I dag står två bröder inför rätta för att ha sålt knark på nätet och därmed dödat åtta personer. Naturligtvis säger de sig vara oskyldiga till brott, medlet var inte narkotikaklassat då vid försäljningen. Det vanliga numera är ju att alla "är oskyldiga", om de så blir påkomna med att göra brottet inför andras ögon, så nekar de ändå. Jag är helt övertygad om att de visste vad de gjorde och jag hoppas domen blir därefter. Det är tragiskt, ja mer än det, hur knarket har ökat och ökar i samhället. Det var bedrövligt att folk började knarka för 50 år sedan, men då var de inte så upplysta som i dag. Nu vet alla vilka faror det är med denna ohyra och ändå börjar folk använda det, varför tänker man inte längre än näsan räcker. Och langarna och försäljarna, det de gör är helt oförlåtligt. Hur mångas liv har de inte förstört och till syvende och sist dödat.

 

Dagens namn är: Marianne och Marlene, ingen Marlene har funnits i varken Nybäcken eller Bellvik.

Däremot har vi haft en med namnet Marianne i Bellvik, som tyvärr gick bort alldeles för tidigt, redan 1998. Hon var gift med Rune Lindström.

I Nybäcken fanns det även en med namnet Ingegerd Marianne, jag tror att hon kallades för Marianne. Föräldrarna och barnen flyttade från Nybäcken 1949, efter försäljning av fastigheten i Nybäcken till Vattenfall, de flyttade till Lökom. Jag har berättat om  dem i Nybäcksboken på familj 31.

Ha en fortsatt bra onsdag, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards