oskmar

Alla inlägg den 5 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 5 april 2018 15:36

Det pågår ett ymnigt snöfall sedan halv ett, igen. Det var uppehåll på förmiddan och solen försökte tränga sig fram genom molnen och det ljusnade litegrann. Men sedan tog Kung Bore, han med vinter och snö över igen. Nu ser det ut som igår, utsikten är i det närmaste obefintlig.

Nu är klockan 16.00, det är 1 plusgrad och vitt, vitt och vitt, vart jag än tittar.

 

Jag skottade ju ingen snö igår utan sparade den till i morse och det låg 12-15 cm. Och för tung var den och inte är den här snön som faller nu lättare, eftersom det är sursnö.

 

Jag har pratat med en före detta jobbarkompis i dag, från den tiden jag bodde i Hoting, tyvärr är hon inte densamma i dag, tråkigt nog. Det är så tråkigt när de försvinner in i dimman, men hon märker det nog inte själv så jag låtsas inte heller om det, jag håller med om allt. Det är en from önskan att man ska slippa detta elände, tur att man inte vet i förväg, då skulle man ju inte ha en lugn stund.

 

Dagens namn är: Irene och Irja, nej, några med de namnen känner jag inte till i närområdet.

Om det varit Mirja, i så fall hade jag en påhittad kompis med det namnet när jag var barn på Näset där jag bor nu. Det fanns ju inga barn mer än jag när jag bodde här, därför pratade jag med mig själv när jag lekte och hade en "kompis" som jag kallade Mirja. Vi var överens om allt och det sägs ju att det är bäst att prata med sig själv för då får man de bästa svaren. Och det har jag provat på.

Ha en bra fortsättning på torsdagen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards