oskmar

Alla inlägg den 12 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 12 april 2018 15:23

 

Plötsligt så händer det! Chansade på att få in en bild och det lyckades!

Så här såg det ut när John skottat ladugårdstaket, mycket snö framför dörren. Tur att det inte är en ladugård full med djur som det var en gång i tiden. Nu kunde det vänta med att det snön togs bort framför dörren. Den här platsen är min soldyrkarplats numera, när det är fina dagar, men jag har inte tålamodet att sitta mer än ca en timme åt gången.

 

 

 

En fantastisk dag till och hoppas att det fortsätter över helgen och gärna mera. Det var 9 grader kallt i morse men under dagen har varti många plusgrader och snön tinar så det fräser i den. På eftermiddan har det varit lite lätta molnskyar på himlen men inte störande alls.

Nu är klockan 16.00, det är 8,5 plusgrader i skuggan och lite mera tunna molnskyar nu, men fortfarande solsken. 

Jag har suttit i min "solvinkel" efter veckostädningen på förmiddan, jag har njutit stort av solen och hur den värmt. Sedan gick jag en promenad, samma stråk som igår och det är stor skillnad på hur många flera snöfria fläckar från igår och till idag.

 

Ja, än så länge har det inte hänt något från USA och deras allierade vad gäller anfall mot Syrien och jag hoppas verkligen att det inte blir verklighet av Trumps hotelser. Jag hoppas att det går att prata sig fram, fast det verkar vara lönlösa försök som görs i FN, tyvärr, Ryssland röster ju alltid emot.

 

Dagens namn är: Liv, kort och gott, känner inte till någon med det namnet.

 

Däremot ett efternamn som stavades Lif. Det har berättats om en gubbe i "Veksjön" som i slutet av1800- talet sålde sin skog till ett skogsbolag och fick 10 000 kronor för den. Han var så ovan pengar att han trodde att de skulle räcka i evärderliga tider och tände pipan med tiokronorssedlar. Han hade sagt att nu fanns det pengar, både under hans livstid och barnens. Sanningshalten kan jag inte garantera men den historien har berättats åtskilliga gånger. I alla fall, pengarna tog slut och gubben blev fattig igen.

Ha en bra fortsättning på torsdagen, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards