oskmar

Alla inlägg den 14 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 14 april 2018 15:48

 

Droppen dripp och droppen drapp, satt på varsin isetapp.  Men nu är det "istappat" färdigt, det finns inga istappar och ingen snö på taken, hoppas det är slut med det för den här säsongen nu. 

 

 

Vi blir bortskämda med solsken dag efter dag och har ingenting emot det, det får gärna fortsätta så. Ibland har det dykt upp moln men de har försvunnit och solen har fått göra sitt, både på snön och de som ville njuta av den. Nu är snön skummig och det bildas vattenpölar och under natten fryser pölarna till blankis, som tinar i solen under dagen. Ja, så småningom så blir det nog barmark och grönt i år också.

Nu är klockan 19.15, det är 9 plusgrader och solen gassar. 

 

I dag fick jag fikasällskap vid elvakaffet, det har varit lungt, för lungt med det tidigare i veckan.

Det har också varit fikafolk på Käringholmen under dagen har jag sett, de har nog haft det härligt där i solen skulle jag tro.

 

I natt gjorde Trump allvar av sina hotelser mot Syrien och anföll en del platser där, kemvapenlagren påstås det. Han var inte ensam om beslutet att anfalla, England och Frankrike var också med på noterna. Det kommer att bita föga på Assad skulle jag tro men Trump säger sig vara nöjd och skryter som vanligt om sina insatser.

 

Dagens namn är: Tiburtius, ja, inte känner jag till någon med det namnet, inte det vanligaste kan tänkas.

Ha en fortsatt bra lördag, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards