oskmar

Alla inlägg den 15 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 15 april 2018 15:45

Den första maj 2015 såg det ut så här, mycket drivor kvar då också. Men jag har små förhoppningar om att våren ska ha kommit så långt om två veckor den här våren, det är för våldsamt stora snödrivor för det. Men hoppas kan man ju...

(Jag skrev texten omkring klockan 16.00 men bilden kom fram 19.30, så lång tid tog det alltså.)

 

Hej igen! Vilken solig och grann dag det varit! Inte ett moln så långt jag sett och riktigt varmt i luften. Det har varit 9-10 plusgrader i skuggan, lite för varmt att sitta mot solväggen, det blev till och med varmt om fötterna, som jag brukar frysa om för jämnan.

När klockan är 16.00 är det 9,5 plusgrader i skuggan, inte illa. Himlen är helt fri från moln och vattenpölar bildas lite överallt nu, det blir mer och mer bara fläckar - där det skottats. Snödrivorna sjunker också på höjden. Men solen och värmen får nog jobba på för det finns att ta av, fast inte för fort så det blir översvämningar.

 

I dag hade jag sällskap vid mitt elvakaffe, i morron blir det nog inte så kanske. Det är härligt att få prata bort någon timme ibland, för det mesta är jag i sällskap med radion, TV:n och datorn. Men det är inte så dumt heller, det är mycket man får veta på det viset.

 

I morse hörde jag nog dagens roligaste kommentar från GV, han sa: "Den nye ständige sekreteraren som de valt i Svenska Akademien är lika ryggradslös som ett ostron". Haha, han GV han vågar säga som han tycker i alla sammanhang. Och han bryr sig inte ett dugg hur det tar och vad de tycker om hans kommentarer. Ja, det går ju bra om man är i hans ställning, jag skulle inte våga på långa vägar säga något dylikt offentligt om någon. Men det är jag det, det har sagts både det ena och det andra i detta sammanhang, oftast med rätta.

 

Dagens namn är: Olivia och Oliver, inga med de namnen har bott i Bellvik eller Nybäcken vad jag vet.

Men igår glömde jag två med namnet Artur, både i Bellvik och Nybäcken.

I Nybäcken Artur Edlund, född 1890 och i Bellvik Artur Korsén, född 1904.

Ha en bra fortsättning på söndagen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards