oskmar

Alla inlägg den 19 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 19 april 2018 14:55

Det blev laxpudding till middag i dag, då har jag väl ätit nyttigt eftersom jag inte så ofta äter fisk. Ja, mätt blev jag i alla fall, jag behöver inte så mycket heller för att bli mätt.

 

Det blev ju jättebra väder i dag och jag trodde det skulle bli molnigt. Det har varit omkring 13-14 plusgrader i skuggan och snön tinar som sjutton. Men på snödrivorna märks det inte lika mycket, de är för våldsamt höga med mycket snö i.

Nu är det tidig eftermiddag och lite molnslöjor på himlen nu som stör solen ibland, men det gör inte så mycket det är grant väder ändå. Det är 13,5 grader varmt.

 

Jag har varit ute och gått och det är jätteblött överallt, då upptäckte jag att båda mina stövlar tog in vatten. De har i stort sett stått ute på bron i två år och är trasiga! Jag använder inte stövlar så ofta, så de är inte slitna precis, kanske 20 gånger på två år. Vad gör de för stövlar nu för tiden egentligen? Förr tyckte jag att de höll i flera år, de skulle satsa mindre på att pryda dem med blommor och göra dem hållbara i stället. De har inte stått i solen så att det är den som bränt sönder dem - mycket var faktiskt bättre förr. Nu verkar det ju som att det mesta tillverkas för att det ska hålla så kort tid som möjligt, då måste vi handla oftare. Och sopbergen växer och växer, snart har vi blivit levande begravda i sopor.

 

Det pratas varenda dag om Svenska Akademien fortfarande och tänk att kungen skulle bli den som hade makten att ta tag i det hela för en ändring. Det var ju ett tag sedan kungar hade någon makt i Sverige. Jag tror det bästa skulle vara om han rensade ut en del där också, annars blir det nog omöjligt att göra något vettigt av den instutionen, tror jag.

 

Dagens namn är: Olaus och Ola, jag känner inte till några med de namnen.

Ha en bra fortsättning på torsdagen, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards