oskmar

Alla inlägg den 21 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 21 april 2018 15:44

Intensivt röd himmel annars är det svart. Sen kväll efter mörkrets inbrott, inte den här kvällen.

 

 

Den här dagen har jag helst hållit mig inomhus, det blåser småspik och därmed kallt. Jag får motionera inne i dag, tur att jag har motionscykeln och en trapp att vandra upp och ner i, frusen som jag är. Det har inte varit fel på gradantalet, det har varit omkring 8-9 plusgrader, det är blåsten som gör det kallt.

Nu är det sen eftermiddag och solen tittar fram ibland, annars har det varit dåligt med sol i dag. Termometern visar just nu 9 grader varmt och träden svajar i nordanvinden. Sjön är inte så vacker nu, den är grå/blå/brunfärgad, mycket vatten på den alltså. Jag skulle inte fara ut på den nu för den ser riskabel ut, men ligger nog kvar länge än.

 

I dag gjorde Ingrid mig sällskap vid elvakaffet. Vi diskuterade det mesta, inom politiken. Vi har inte samma politiska åsikter men kan diskutera ändå, hon försöker inte omvända mig och jag försöker inte omvända henne. Alla har vi ju rätt till våra åsikter och huvudsaken att det inte är sånt som skadar andra. Det menar jag ju att i dagens läge finns det även poliska åsikter som kan skada andra om de skulle få för stort fotfäste, rent människofientliga åsikter. Och det gäller absolut att kolla källorna på det man läser och inte ta in det som inte är rumsrent!

 

Det känns lite stort att FN.s delegater befinner sig i Sverige, första gången utanför FN- skrapan. Det är inte säkert att det händer så mycket av det, men det kan vara till nytta ändå på sätt och vis.

Ja, det får framtiden utvisa, något som skulle vara bra är, att vetorätten försvann, annars kan nog inte FN komma någon vart med ofreden i världen, alltid är det två stater som sätter sig emot.

 

Dagens namn är: Annika och Anneli, inga med de namnen i Bellvik eller Nybäcken, eller som jag känner.

Ha en fortsatt bra lördag, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards