oskmar

Alla inlägg den 24 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 24 april 2018 15:22

 

Så här långt har våren kommit hos mig, rätt stora drivor ännu men otroligt ändå med tanke på hur det har sett ut.

 

 

Det var ingen direkt rolig syn som mötte blicken i morse när jag tittade ut genom fönstret. Stora snöflingor dalade mot marken och himlen var helgrå. Efter ett tag blev snöfallet tätare och flingorna större, som tur var så slukades de upp av den blöta marken  när de landade och är putsväck, det var ju plusgrader.

Nu är det sen eftermiddag och molnen rör på sig litegrann och jag ser en och annan blå strimma här och där. Och snöfallet slutade tidigt på förmiddan, jag hoppas nu att det klart med den varan för den här våren. Termometern visar nu 8 plusgrader.

 

Som vägen ser ut nu mot Dorotea så är jag då verkligen glad att jag slipper köra den varje dag. Den är nu avstängd för tung trafik, jag har kört 30-40 idag och det går absolut inte väja för alla gropar och delvis rena gungflyn. Det här kan pågå flera veckor vad jag kan förstå, det är så mycket vatten i dikena att det går över vägen på vissa ställen och massor med snö som ska tina och ta vägen någonstans. Huvva!

 

Nyss var det en intervju med Horace Engdal på radion och han lät inte ångerfull precis, han verkade istället ha alla taggarna utåt och tyckte bl a att någon insyn skulle det minsann inte vara i Svenska Akademien. Han verkar tycka att media är en av de stora bovarna till att det kommit i dagen saker och ting.

Blev i alla fall förvånad i dag när jag läser att Sara Danius är dotter till Anna Wahlgren, hon som förr satt i alla TV-soffor och berättade hur barn skulle fostras. Sara Danius är alltså uppvuxen i en barnaskara på nio stycken Det hade jag missat ända tills i dag när jag läser tidningen.

 

Dagens namn är: Vega, ingen med det namnet har funnits i de byar som jag skrivit om.

Däremot har jag gått en kurs eller prao- tid på ca ett halvår när jag bodde i Hoting hos en med namnet Vega. Hon är borta från jordelivet för många år sedan och jag minns henne med tacksamhet.

Ha en fortsatt bra tisdag, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards