oskmar

Alla inlägg den 7 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 7 maj 2018 14:22

 

Grann himmel när det drar mot kväll...

 

I morse var det spöregn men vid klockan 11 kom solen och sedan har det varit blandat.

Det har varit friska vindar så kombintionen regn, blåst och sol gör susen på snön.

Nu är det eftermiddag och samma väder som jag redogjort för ovan, utom regnet.

 

I dag har jag haft besök av sotaren och har fått göra rätt för mig efter det. Har man en vespis i köket så blir det till att städa riktigt ordentligt efter hans framfart, trots hans dammsugare. Nu känns det rent efteråt och doftar såpa så gott. Jag har till och med skurat bron för det rasar sot av honom när han går ut. Nu tar det ett år innan han kommer nästa gång, det blev betydligt lindrigare med bergvärmen, en gång om år, förut tre gånger.

 

Jag tror att jag ska strunta i att äta middag i dag. Jag är för tillfället så less på all mat, vad jag än gör. Har såna perioder ibland och då blir jag inte ens hungrig. Det funkar så här, vad jag än äter och när jag ätit klart så är min kommentar i min ensamhet högt och tydligt: "Huvva!"

Vad är det för mening att äta då?   

 

Dagens namn är: Carina och Carita. Jag kan inte komma på några som bott i Bellvik eller Nybäcken med de namnen.

Jag kan nämna Carina Akterhag som har sina rötter i Stenbacka och var hit och hälsade på mig för några år sedan. Jättesnäll och trevlig, skickade många hälsningar via vykort som en tröst när jag fått min diagnos av läkaren för två år sedan.

Jag höjer även min läkare till skyarna och de som jag träffat inom vården efter det. 

Ha en fortsatt bra måndag, vi ses! 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards