oskmar

Alla inlägg den 8 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 8 maj 2018 15:37

 

När snödrivorna är borta vid vägkanten då kommer tussilagon.

 

 

I dag känns det som att lite värme är på väg även hit. Himlen var grå i morse men det ändrade sig och solen har värmt. 

Nu är isen landlös, alltså den går inte ända fram till stranden, inte min strand i alla fall.

Klockan är nu 16.00, det är 13,5 plusgrader i skuggan, det fläktar litegrann i trädtopparna och det är växlande molnighet.

 

I dag har jag kört till Dorotea två gånger på raken. När jag parkerade utanför affären och skulle gå in och handla upptäckte jag att jag lämnat plånboken hemma. Utan den var det inte lätt att uträtta det som jag skulle, det var bara att vända om. Så roligt att köra den vägen är det inte att man kör den i onödan, den är fortfarande som en gungfly på sina ställen. 

När jag kör genom byn blir jag förvånad över hur snön har försvunnit, det går fort när det väl kommer kommer igång.

 

Ja, nu håller Trump världen i spänning igen, nu gäller det Iran- avtalet som han ska ge besked om ikväll, enl nyheterna. Han känner sig nog viktig när han håller alla på halster. Och hur det ska sluta det är ännu ovisst, kan komma att betyda en hel del för omvärlden.

 

Dagens namn är: Åke, den i Bellvik som burit det namnet begav sig till USA i sin tidiga ungdom. Där befinner han sig ännu och han är en av mina kusiner.

Ha en fortsatt bra tisdag, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards