oskmar

Alla inlägg den 9 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 9 maj 2018 16:52

 

Den här isen går nog ingen ut på, den ser alltför riskabel ut.

 

 

Nu känns det som att sommaren kommit, men det vet jag ju att den inte har. Det har varit solsken hela dagen och varmt, 22-24 grader i skuggan. Det har blåst friska vindar och idag har jag tyckt att det varit skönt med blåsväder.

Nu är isen väldigt trasig utanför den här stranden, fortsätter värmen och blåsten då blir  den inte långvarig skulle jag tro.

Vattnet har stigit en hel del i sjön nu, stranden har flyttat sig närmare gården. Men den här gården är det ingen fara för, det är tillräckligt med stigning från sjön för det. Jag tycker synd om dem som drabbas av översvämningar, som jag ser på TV:n, gården omgärdad av vatten och vattenfyllda källare.

Nu är klockan 17.20, det är 23,5 grader varmt i skuggan och jag tror att blåsten bedarrat något nu. Inte ett moln på himlen så långt ögat ser.

 

Det har inte varit en semesterdag precis i dag, jag har krattat och tvättat bilen. Och bilen som den såg ut är bara det ett dagsverke i sig. Jag vet inte hur många varv runt den jag har spolat och tvättat och spolat och tvättat igen och igen. När den är blöt så ser den ren och blank ut men när den torkar så är det bara att köra på igen och igen. Men nu så ser den bra ut tills nästa gång det regnar och jag kör en grusväg.

 

Nu är det väldiga diskussioner om kärnvapenavtalet som Trump dragit sig ur med Iran. Ja, inte blir det en lugnare värld med den mannen vid rodret i USA. De flesta länder är emot, bara Israel och Saudi Arabien är nöjda med händelsernas utveckling. Till och med en hel del republikaner är emot, hans egna. Jag ryser över vad denne president kan hitta på. Osett hur det går när han träffar Kim Jong Un. Vem kan lita på Nord Korea har det alltid sagts men nu undrar världen, vem kan lita på USA?

Men jag tror faktiskt att Trump njuter av att vara i händelsernas centum hur än illa det skulle kunna gå, alla har tittat på honom och pratat om honom och då är han nöjd.

 

Dagens namn är: Reidar och Reidun och inga med de namnen har funnits Bellvik eller i Nybäcken.

Ha en fin fortsättning på kvällen och njut om värmen och solen - vi vet inte hur länge, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards