oskmar

Alla inlägg den 13 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 13 maj 2018 15:44

 

Den här bilden tog jag i går mitt på dagen på Michaels båt. Det är bra mycket mera vatten omkring den nu och ändå står den nog 100 meter eller mer från den normala stranden. Jag undrar var det slutar när allt har kommit uppifrån fjället?

 

 

Nu skiner solen igen efter ett riktigt blött dygn. I morse var allt höljt i dimma runt omkring mig här och det ösregnade. Regnet avtog rätt så tidigt men dimman bestod, men allt eftersom har det klarnat på himlen och nu är det mesta blått. Sjön ligger spegelblank och lätta tunna dimstråk svävar över vattenytan, det är en vacker bild det jag ser.

Det har varit varmt och skönt i luften hela dagen.

Nu är klockan 16.15, det är 17,5 grader varmt i skuggan och en härlig utsikt har jag framför mig där jag sitter.

 

Vattnet har stigit i sjön mycket sedan igår och idag har jag hört att det är jättemycket snö kvar i Borga och i fjällen och av det kommer vi att få en hel del. Vi får nog räkna med att det kommer att stiga bra mycker mer antagligen.

 

Idag har jag roat mig med köksfönstren och ska fålla nya gardiner och hänga upp nu. Därför avslutar jag mina rader här och nu.

 

Dagens namn är: Linnea och Linn, ingen Linn känner jag till.

Men Linnea som föddes i en barnaskara på åtta, Magnhild och Laur Östlunds dotter. Laur, född 1885 i Bellvik och Magnhild, 1894 i Avaträsk.

Ha en fin fortsättning på söndagen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards