oskmar

Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 14 maj 2018 18:28

Nu är det blött om rötterna för träden nere vid sjön...  

 

 

Ja, den här dagen går det inte att klaga på! Rena sommarvärmen och en helt stilla sjö. Men det var lite för mycket att jobba i den här värmen, särskilt att kratta och putsa fönster. Men det är ju typiskt, att när det blir fint och man vill njuta av det då är det för bråttom. Och när det spöregnar och blåser, då går det varken putsa fönster eller kratta.

Nu är klockan 18.45, det är 22 grader varmt i skuggan och sjön ligger som en spegel. Under dagen har det varit omkring 25 grader i skuggan, då behöver man inte frysa precis.

 

Men oj så mycket bråte det flyter i land nu när det är så här högt vatten. När jag var ner och kollade på eftermiddan hade jag till och med fått hit en stor kartong. Det kommer att bli en del jobb att städa efter vårfloden i år, egentligen skulle jag inte göra något åt det, men jag kommer inte att kunna låta bli.

Det kommer stockar och stora tall- och granruskor, m m seglande efter sjön och mot stränderna, ser inte bra ut.

På myren bakom bagarstugan och skogen är det nu en sjö och mera kommer det att bli. Efter vägen mellan Rörström och Nybäcken är det översvämmat på flera ställen nu ikväll.

 

Sedan så önskar jag mig några ton asfalt för att hälla över singlet och det grova gruset på vägen. Varför? Jo, därför att det är grått med sten överallt som jag måste ta bort, och det är inte det lättaste. Det har nämligen följt med i snöslungan och traktorskopan i vinter och finns lite överallt på gräset här och i högar på en del ställen. Fy!

 

Dagens namn är: Halvard och Halvar, varken i Bellvik eller i Nybäcken har det funnits några med de namnen.

Ha en fin fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards