oskmar

Alla inlägg den 19 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 19 maj 2018 17:15

 

GLAD PINGST!

 

 

Några säger att det var frost på backen tidigt på morron, jag såg det inte men fullt troligt. Det var en klar och fin morron och sjön var spegelblank. Molnen infann sig och blåsten kom. Solen återkom men blåsten blev kvar.

Sedan har det varit växlande molnighet och mer än nödvändigt kalla nordanvindar. Men bra arbetsväder.

Nu är klockan 17.30, det är 16 grader varmt och blåsten har avtagit något. Men molnen är kvar och dem kan jag vara utan om jag får bestämma.

 

Nu märks det att det är en annan årstid för i dag har jag haft två fikagäng och det är kul.

Ett gäng kom från Hoting men är före det Rörströmsbor. Kvinnan i fråga var hit för två år sedan, hennes man har jag aldrig träffat förr, men nån gång ska vara den första. Lättpratat folk båda två och då trivs jag, när man inte ska dra orden ur dem, brukade mamma säga.

Ja, båda gängen var ju från Hoting men det andra gänget kom närmast från Näsudden, som i helgen är befolkad.

 

Jag hade tänkt kasta en lite hastig blick på bröllopet i England som gick av stapeln på TV:n i dag men var ute och jobbade så jag glömde alldeles bort det. Ja, jag var ju inte bjuden så de får skylla sig själva att jag glömde det.

 

I kväll är jag bjuden på middag på Näsudden och det ser jag fram emot. Ann Cahtrine lagar alltid god mat, det vet jag i förväg vid det här laget.

 

Dagens namn är: Maj och Majken, ingen Majken känner jag till. 

Däremot Maj som är född i Bellvik och de har sin stuga i Bellvik och vistas där alltid på somrarna. Vi var tillsammans mycket under vår ungdom - som man väl påstå nu är förbi. Men man är inte äldre än man känner sig, som tur är.

Ha en fortsatt bra Pingst afton, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards