oskmar

Alla inlägg den 22 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 22 maj 2018 16:18

 

Ja, än är det lite högt vatten, men det har onekligen gått åt rätt håll.

 

 

Det är lätt att glömma alla dagar med kallblåst och dåligt väder när det ser ut som i dag.

Först tidigt på morron var det ganska molntätt och så trodde jag att dagen skulle bli. Men det blev en alldeles förträfflig sommardag och med lagom fläktande vind, som kommer från norr och varm ändå.

Nu är klockan 17.00, det är 21 grader varmt i skuggan, lite lätta molnskyar som inte är i vägen för solen. Vinden är skönt ljummen och helt lagom kraftig för att göra värmen enbart skön.

 

Det var verkligen synd att vara tvungen fara till Dorotea i dag. Helst av allt är jag hemma hos mig och utomhus såna dagar, men det var tvunget tyvärr.

Jag var på kyrkogården med lite blommor innan jag åkte hem. De rätta blommorna och planteringen måste bli lite senare, om det skulle bli frostnätter. Det var många som var där och planterade i dag, de chansar väl. Det har jag gjort ibland också och då blir det som det blir om frosten kommer. Men jag tycker att det är svårt i Dorotea på kyrkogården, alla stora och dessutom fula björkar tar både näring och vatten från det man planterar, så oftast är jag missbelåten när det gått ett tag. Björkarna är fula därför att de är jättegamla med mossa, lav, torra och döda grenar. De skuggar, men vad hjälper det när de tar all näring och allt vatten.

 

Jag har inte gjort mycket nytta sedan jag kom hem, bara fixat min mat och plockat lite sten som inte verkar ta slut. Jag trodde jag plockade sten färdigt när jag gick bredvid ´n Per Johan och plockade sten på nylägdorna för många, många år sedan, men det verkar räcka livet ut.

 

Dagens namn är: Hemming och Henning, inga med de namnen i Bellvik eller Nybäcken vad jag kan komma på.

Ha en fin fortsättning på tisdagskvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards