oskmar

Alla inlägg den 24 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 24 maj 2018 20:16

 

Dubbelt upp av Käringholmen ikväll också. En härlig majkväll i solens sken.

 

 

En härligt solig dag igen! För det mesta har sjön legat stilla och lugn och det har varit klarblå himmel och solen har värmt både människor och natur.

Det växer så det knakar, nu är det dags för gräsklippning på flera ställen här. Det är nästan så man bävar för regn på det här för då blir gräset för långt för bra resultat.

Nu är klockan 20.30, det är 20,5 grader varmt i skuggan. Sjön är spegelblank och solens strålar flödar, icke ett enda litet moln på himlen.

 

I dag har jag strukit ett streck efter 21 år och det känns riktigt skönt. Och jag tycker nog att jag gjort rätt för mig under åren som gått och mina medhjälpare också, som villigt  ställt upp på alla mina idéer. Det tackar jag er så hjärtligt för. Det var jobbigt många gånger när vi var som mest aktiva, men jätteroligt också. 

Vi har firat dagen med en smörgåstårta och kaffe till lunch och Gunnel och jag gjorde kams till middag. De som inte åt kams hade Gunnel gjort en paj till, som hon hade med sig.Vi skiljdes åt vid sjutiden ikväll och nu är allt som vanligt igen.

 

Dagens namn: Jag skrev fel namn igår och det blev egentligen dagens namn då. Därför är de redan presenterade. Gårdagens, de rätta var inga som jag kände till, så dem lämnar härmed åt sitt öde.

Ha en fin fortsättning på en fin sommarkväll i majsolens vänliga leende, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards