oskmar

Alla inlägg den 26 maj 2018

Av Elsa Mårtenzon - 26 maj 2018 17:46


 

Knytkalas på Näsudden ikväll och jag blev hämtad av Michael. Det här är utsikten från verandan där vi intog måltiden.  

 

 

Det har blivit en dag helt plötsligt med svalare väder. Det har varit så många nu med varmt och sol så man nästan glömt bort att det kan vara mindre varmt. Det är tur att man påminns om att det finns en annan verklighet. I morse sa de på TV:n, att det här är den varmaste majmånaden sedan de började föra statistik, 1890. Men så har allt exploderat i naturen också, fort som bara den.

På eftermiddan har himlen täckts med moln, nästan helt nu och det blåser friska vindar från norr. Termometern visar bara 15,9 grader varmt och det är ovanligt för den här veckan.  

 

Jag har klippt gräs för första gången i dag och det är jättelångt på en del ställen. så nu är det nog bara att köra på framöver.

Jag har också gödslat i rabatterna i dag och nu får de sköta sig själv resten av sommaren.

I morron skulle det inte vara dumt att få gräva ner lite potatis, sedan är "voranna" över för mig för den här säsongen, betydigt nerbantad mot förr.

 

Nyss har Kerstin varit hit och hälsat på, jätteroligt att hon kommer att vara här i sommar, ledig tio veckor. Hon åker hem i morron men kommer igen om två veckor, sa hon och kommer vara här sedan sommarlovet börjat.

 

Maria ringde mig för en stund sedan och meddelade att hon kommer förbi och tar mig med på ett knytkalas. Jättebussiga Maria, bäst alla dagar!

 

Dagens namn är: Vilhelmina och Vilma, jag har inga bekanta med de namnen, jag känner bara till orten Vilhelmina, 7,5 mil härifrån.

Ha en riktigt fin lördagskväll, vi ses! 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards