oskmar

Alla inlägg den 1 juni 2018

Av Elsa Mårtenzon - 1 juni 2018 17:01




 

Full sommar redan första juni! Det är vi inte vana här uppe, men plötsligt så händer det.

 

 

Liiite annat väder i dag, men varmt. Det har varit en hel del moln på himlen och vinden har kommit från norr.

Nu är klockan 17.25, det är 21 grader varmt i skuggan och rätt så frisk vind. Det är en del moln därovan men inte stör de solen - den skiner på den.

 

Det var så pass mycket moln i morse att jag hann putsa ett fönster. Jag har ju de flesta kvar på grund av värmen och solen. Tyvärr går det inte putsa fönster när solen skiner på dem, det blir inte bra resultat då.

 

I två kvällar när jag varit på Näsudden och vattnat blommorna, det varit en för mig obekant fågel där, som jag inte sett här förut. Jag fick rådet, efter beskrivning, av en FB-vän att googla på strandskata. Han hade rätt, det var en strandskata, men hon är alldeles ensam utan partner, den blir kanske inte så länge där då.

 

Nu har EU bestämt sig för, eller kanske redan gjort under dagen, att anmäla Trump till VTO för de av honom införda handelstullarna. Men det lär väl knappast bita på honom. Han kör ju med Amerika first- en egoist som inte vill samarbeta med övriga världen. Usch och fy!

 

Dagens namn är: Gun och Gunnel, båda namnen är välbekanta för mig.

Gun är Anna och Herberts jänta, född i Bellvik och bor i Rörström. Gift med Jan Olov, född i Röström. Deras barn är vuxna och utflugna ur boet i dag.

Gunnel är min syster, född i Bellvik. Gift med Björn, född i Åsele, de bor i Åsele. Deras barn är också vuxna och utflugna, en bor i Luleå och en bor i Umeå.

 

Nu ska jag gå ut i solen, har varit inne hela dagen.

Ha en trevlig fredagskväll i solen och värmen, vi ses!

(Oj, det här höll jag på att glömma, publicera alltså. Nu är klockan 23.30, det är 11 grader varmt och helt klar himmel.) Sov gott!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards