oskmar

Alla inlägg den 4 juni 2018

Av Elsa Mårtenzon - 4 juni 2018 19:22

 

Så här ser absolut inte Bellvikssjön ut ikväll, nu lever jag på minnen från förra veckan, med spegelblank sjö och varma kvällar.

 

 

Nä, nu behöver man inte svettas! Det är ishavsvindar som härjar, jag har frusit hela dagen. Det går vita vågor på sjön och i övrigt är den mörkt blå.

Jag har varit i Strömsund i dag och det var inte ett dugg bättre där, det till och med haglade en stund där. Men solsken har det varit för det mesta ändå, med växlande molnighet.

Nu är klockan 19.45, det är 8 grader varmt i skuggan och blåsten viner om knutarna, solen skiner.

 

Men vad har vi att klaga över egentligen, om vi jämför med t ex Guatemala som har världens vulkanutbrott just nu, där människor flyr för sina liv från den heta lavan som väller fram. En del blir levande begravda och dödssiffran väntas stiga för många hinner inte undan. Så, vad klagar vi över, allt är bäst i den ände på världen som vi lever i.

 

Ikväll ska jag kolla på Kalla Fakta på fyran, om nämndemän som skor sig och fuskar till sig pengar på statens bekostnad. Nämndemän som ska förspråka Sveriges lag och förväntas höra till icke kriminella, inte trodde man att de själva var kriminella. Och det rör sig om stora summor i rent fusk. Vi kanske klarar oss bra när det gäller naturkatastrofer, men det finns loppor i pälsen som vi inte rår på tydligen.

 

Dagens namn är: Solbritt och Solveig, ingen med namnet Solbritt känner jag till.

Men Solveig som är Herberts och Violas jänta, född i Bellvik. Har jobbat och bor i Gävle. Solveig var bussig och servade mig med kartor och faktaupplysningar när jag skrev böckerna. Det tackar jag för, mycket värt för mig i det läget!

 

Ha en fortsatt bra måndagskväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards